Facebook je největší sociální sítí na světě. Ve světě ho aktivně používá více než 2 miliardy lidí a v České Republice je to asi 4 miliony lidí. Jen pro představu, ČR je na 48. místě z hlediska počtu lidí co užívá Facebook z celkového počtu populace. Každému kreativnímu a ekonomicky smýšlejícímu jedinci teď právě došlo, jak velký obchodní potenciál v sobě sociální síť skrývá. I proto jsme se dnes rozhodli zaměřit na využití Facebooku pro firmy.
Česká Republika strádá
Využití Facebooku pro firemní a obecně marketingové účely je ve světě už nějakou řadu let známé. Česká Republika v tomto ohledu poněkud zaostává a nedokáže příliš efektivně využít nabídku reklamy i osobní prezentace, kterou tato sociální síť nabízí.
Placená reklama
Sám Facebook nabízí poměrně širokou možnost partnerského programu a cíleného zobrazování reklamy cílovým skupinám, a že je opravdu z čeho vybírat. Zvolit si můžete jak cílovou věkovou skupinu, oblast, pohlaví, či zájmy apod. Ceny jsou pak velice individuální a v zásadě lze říci, že čím větší skupinu chcete oslovit, tím více zaplatíte.
Kvalitní stránky někdy postačí
Za dobrou reklamu ale nemusíte vůbec platit. Stačí se pouze věnovat svým fanouškům a stálým zákazníkům, kteří si Vás na Facebooku velmi lehce (a dokonce i často) dokáží najít. Pokud takové uživatele máte (či dosud nemáte), je potřeba vytvořit příjemné a informativní stránky (o tom, jak vytvořit stránku jsme Vám nedávno přinesli samostatný článek), kde se uživatel dozví absolutně vše potřebné. To ale samo o sobě úplně nestačí. Důležité je i čas od času přidat nějaký příspěvek, zaujmout své potenciální zákazníky a pokud možno i reagovat na jejich podněty a komentáře.
Pokud toto všechno zvládnete, je velice pravděpodobné, že si Vaše služby nebo výrobky najde mnohem více zákazníků. V zahraničí už tento model funguje poměrně dlouhou dobu, tak proč ho také nevyzkoušet?